Logo
  • O nas
    • Aktualności
    • Kim jesteśmy
    • Zespół
    • Opinie
  • Szkolenia
    • Szkolenia otwarte
    • Szkolenia dedykowane
    • Szkolenia dofinansowane
    • Doradztwo
    • Akademia Managera
  • Grupa Zakupowa
  • Agencja HP
  • Program Moje Hotele
  • Kontakt
  • Logowanie

Aktualności

  • Strona główna
  • Aktualności
Img

31 grudnia 2019

Rejestracja w BDO – czy trzeba? Od nowego roku zdecydowanie tak!

  • Hotele Plus
  • Brak komentarzy do Rejestracja w BDO – czy trzeba? Od nowego roku zdecydowanie tak!

Czy zarejestrowałeś się już w BDO?

Od 1 stycznia 2020 roku wygenerowanie karty przekazania odpadu będzie wiązało się z koniecznością zalogowania do rejestru BDO i zgłoszenia deklaracji przekazania odpadu.

Zgodnie z Ustawą z dn. 14 grudnia 2012 r. o odpadach, na podstawie Art. 50 pkt. 6 podpunkt „e” Marszałek Województwa dokonuje wpisu do rejestru BDO przedsiębiorców, którzy wytwarzają odpady i są obowiązani do prowadzenia ich ewidencji. Wpisu takiego dokonuje się na podstawie wniosku samego przedsiębiorcy.

Co to oznacza w praktyce?

Punkty gastronomiczne, które do tej pory przekazywały odpowiednim firmom swój zużyty olej jadalny i otrzymywały potwierdzenie odbioru teraz, bez rejestracji w BDO, nie będą mogły tego zrobić. To samo ograniczenie pojawi się w przypadku obiektów SPA i odpadów medycznych. Prawidłowa procedura będzie wymagała zarejestrowania deklaracji przekazania odpadu i potwierdzenia jej przez firmę odbierającą nasze odpady.

Wnioski można składać osobiście, w siedzibie właściwego Urzędu Marszałkowskiego, lub wysłać pocztą. Dla tych, którzy dysponują podpisem kwalifikowanym istnieje jeszcze opcja złożenia wniosku online.

Wniosek do pobrania na stronie: https://bdo.mos.gov.pl/home/wnioski/wniosek-rejestrowy/

Należy wspomnieć, iż za brak wpisu ustawodawca przewiduje kary w wysokości od 5 tys. nawet do 1 miliona zł. Na szczęście sam wpis dla obiektów typu hotele, restauracje i SPA nie wiąże się z żadną opłatą.

Więcej informacji dostępne jest na stronie: https://bdo.mos.gov.pl/#ID_REJESTR_BDO

Hotele Plus

Hotele Plus

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Aktualności

Thumb

Inwestycje w dywersyfikację działalności sektora HoReCa – zmiany

Przez Hotele Plus
Thumb

Wyniki naboru KPO HORECA

Przez Hotele Plus

Kategorie szkoleń

  • Recepcja
  • Gastronomia
  • Sprzedaż
  • Marketing
  • Ogólne
  • Zarządzanie

Regulaminy i klauzule

Polityka prywatności

Regulamin serwisu

Regulamin usług

Klauzula informacyjna

Kodeks etyki firmy Hotele Plus

Zapraszamy do subskrypcji naszego newslettera

[FM_form id="1"] Podając swój adres e-mail wyrażasz zgodę na otrzymywanie od Hotele i Gastronomia Plus sp. z o.o. drogą elektroniczną informacji handlowych, dotyczących produktów i usług w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z 18.07.2002 r. (Dz. U z 2013 r., poz.1422 ze zm.)

Biuro: 
+48 797 484 283
biuro@hoteleplus.pl

Adres biura obsługi:
Hotele i Gastronomia Plus
ul. Porąbki 91/1
35-317 Rzeszów

Adres do korespondencji:
Hotele i Gastronomia Plus
ul. Porąbki 91/1
35-317 Rzeszów

Odwiedź nas na:

  • facebook
  • linkedin
  • youtube

Szkolenia:
+48 661 545 557
szkolenia@hoteleplus.pl

Dane firmy:
Hotele i Gastronomia Plus Sp. z o.o.
ul. Porąbki 91/1
35-317 Rzeszów
NIP: 5170364608

Marketing:
+48 798 876 893
marketing@hoteleplus.pl

 

Dla zapewnienia jak najlepszej jakości usług, ta strona korzysta z ciasteczek. Prosimy, potwierdź zgodę, na ich użycie.ZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności