Logo
  • O nas
    • Aktualności
    • Kim jesteśmy
    • Zespół
    • Opinie
  • Szkolenia
    • Szkolenia otwarte
    • Szkolenia dedykowane
    • Szkolenia dofinansowane
    • Doradztwo
    • Akademia Managera
  • Grupa Zakupowa
  • Agencja HP
  • Program Moje Hotele
  • Kontakt
  • Logowanie

Porady

  • Strona główna
  • Porady
Img

17 marca 2020

Branża hotelarska i gastronomiczna a koronawirus – co warto wiedzieć?

  • Hotele Plus
  • Brak komentarzy do Branża hotelarska i gastronomiczna a koronawirus – co warto wiedzieć?

W ostatnich dniach życie wszystkich uległo totalnej zmianie. Koronawirus dynamicznie paraliżuje normalne funkcjonowanie i działanie.

W znacznym stopniu dotknął on branżę hotelarską i gastronomiczną. Większość obiektów zawiesiło lub bardzo mocno ograniczyło swoją działalność operacyjną.

Co można zrobić w takiej sytuacji?

Podejmowane są liczne działania apelujące o wsparcie ekonomiczne podmiotów z branży: hotelarskiej, gastronomicznej, turystycznej czy MICE – w pełni popieramy wszystkie w tym zakresie, realizowane zarówno przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego (IGHP) jak również inne podmioty – w zaistniałych i wyjątkowych okolicznościach nasza branża wymaga jedności i działania.

W najbliższym czasie będziemy przedstawiać kluczowe informacje związane z możliwymi działaniami.


Sytuacja dynamicznie się zmienia – kluczowe informacje na ten moment to:

  • zamknięcie działalności obiektów noclegowych funkcjonujących z kodem PKD 55.20 – na mocy rozporządzenia ministra zdrowia z dnia 13.3.2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego,
  • ograniczenie działalności gastronomicznej – restauracji, kawiarni czy barów – ograniczenie polega na zakazie spożywania posiłków na miejscu. Zamówienia będą realizowane „na wynos” lub z dostawą do drzwi,
  • oczekiwanie na tzw. “specustawę”, która ma określić zasady wsparcia biznesu – pamiętajmy jednak, że zasady mają być określone w tym tygodniu, ale obowiązywać będą dopiero od pierwszego kwietnia.

Z uwagi na fakt http://lindner-dresden.de/buchstabe-g/index.html , że bezpośrednie zainteresowanie usługami hotelarskimi praktycznie nie istnieje, wiele obiektów – hoteli samodzielnie podjęło decyzję o zawieszeniu prowadzenia działalności operacyjnej.

Czy jest to zasadne? Każda z osób zarządzających musi sama odpowiedzieć na takie pytania.

Naszym zdaniem TAK

Poza aspektem biznesowym (brak przychodu czy zainteresowania usługami), mamy także aspekt “ludzki” – ograniczenie do minimum przemieszczania się ludzi, a poprzez to ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusa oraz uwzględnienie aspektu pracowników – którzy sami mają rodziny –  często dzieci czy osoby starsze, którymi chcą się zaopiekować w tym trudnym czasie, a z uwagi na specyfikę branży narażeni są na bezpośredni kontakt z wieloma osobami i ryzyko z tym faktem związane.

Nadrzędną wartością jest życie i zdrowie.

Sytuacja jest kryzysowa – wymaga zrozumienia, jedności i działania w celu ograniczania skutków koronawiursa zarówno w aspekcie zdrowia, jak i biznesu. Im bardziej nasze działania będą zdecydowane, tym realnie większa szansa, aby w możliwie krótkim czasie móc powrócić do “normalnego” działania.


Jutro przedstawimy możliwe rozwiązania powiązane z polityką personalną w aspekcie kryzysowym, związanym z koronawirusem.

Hotele Plus

Hotele Plus

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
biznesepidemiahotelarstwohotelekoronawirus

Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Aktualności

Thumb

Inwestycje w dywersyfikację działalności sektora HoReCa – zmiany

Przez Hotele Plus
Thumb

Wyniki naboru KPO HORECA

Przez Hotele Plus

Kategorie szkoleń

  • Recepcja
  • Gastronomia
  • Sprzedaż
  • Marketing
  • Ogólne
  • Zarządzanie

Regulaminy i klauzule

Polityka prywatności

Regulamin serwisu

Regulamin usług

Klauzula informacyjna

Kodeks etyki firmy Hotele Plus

Zapraszamy do subskrypcji naszego newslettera

[FM_form id="1"] Podając swój adres e-mail wyrażasz zgodę na otrzymywanie od Hotele i Gastronomia Plus sp. z o.o. drogą elektroniczną informacji handlowych, dotyczących produktów i usług w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z 18.07.2002 r. (Dz. U z 2013 r., poz.1422 ze zm.)

Biuro: 
+48 797 484 283
biuro@hoteleplus.pl

Adres biura obsługi:
Hotele i Gastronomia Plus
ul. Porąbki 91/1
35-317 Rzeszów

Adres do korespondencji:
Hotele i Gastronomia Plus
ul. Porąbki 91/1
35-317 Rzeszów

Odwiedź nas na:

  • facebook
  • linkedin
  • youtube

Szkolenia:
+48 661 545 557
szkolenia@hoteleplus.pl

Dane firmy:
Hotele i Gastronomia Plus Sp. z o.o.
ul. Porąbki 91/1
35-317 Rzeszów
NIP: 5170364608

Marketing:
+48 798 876 893
marketing@hoteleplus.pl

 

Dla zapewnienia jak najlepszej jakości usług, ta strona korzysta z ciasteczek. Prosimy, potwierdź zgodę, na ich użycie.ZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności